Irodánk pontos címe: Budapest, New York, Rio De Janeiro, Tokió… II.rész

Előző posztunkban olvashattatok arról, hogy hogyan is épül fel, hogyan működik a CloudAgents igazán színes ügyintézői csapata. Ebben a részben Kézsmárki Bori HR Partnerünk mesél még egy kicsit az igazi, nemzetközi távmunkás kampányok menedzseléséről, és arról, hogy aki nem vigyáz, az külföldön akár a legváratlanabb helyzetben is belefuthat egy CloudAgentbe! 

Ezzel a két részes cikkel szeretnénk egy kis bepillantást engedni számotokra abba, hogy hogyan is működtetnek a CloudAgents-es fiúk és lányok egy olyan gépezetet, ahol nem ritka, hogy az operátorok, a megbízó és a call center több ezer kilométerre vannak egymástól, és mégis olajozottan megy a munka. Kézsmárki Borival beszélgettünk, a Comforce/CloudAgents nemzetközi területért felelős HR partnerével.

 

A távmunkás foglalkoztatás komoly kölcsönös bizalmat igényel mind a munkaadó, mind pedig a munkavállaló részéről. Itthon talán még mindig óvatosabbak a munkavállalók, ha a távmunkáról van szó. Mik a tapasztalataid ezzel kapcsolatban a nemzetközi színtéren? Hogyan oldjátok meg, hogy az ügyintézők biztosan bekapcsolódjanak a hívásfogadásba több ezer kilométerrel távolabb egy másik kontinensen?

 

Míg a hagyományos call centerekben egy 8 órás munkát általában 1 ember lát el, addig mi egy ugyanilyen megbízáshoz általában 3 embert választunk ki. A projekt kezdetén a két legjobb fog elkezdeni dolgozni 4-4 órában, a harmadik jelölt pedig ún. „pufferben”, azaz készenlétben marad. Ezen idő alatt lehetőséget biztosítunk neki, hogy fejlessze a tudását, esetleg más projekteken adunk neki munkalehetőséget. Mivel minket nem kötnek a földrajzi korlátok, ezért a közösségi médiának és az egyéb hirdetési felületeknek köszönhetően, gyakorlatilag nincsenek lehetetlenek a toborzás terén.

Magyarországon még gyerekcipőben jár a távmunkás kultúra, pedig főleg a nyugati országokban ez már egy életforma. Nem kényszerből választják az emberek, hanem tudatában vannak az előnyeinek és ezért döntenek úgy, hogy ezt az utat választják karrierépítés szempontjából.

Melyek is ezek az előnyök? Például nem kell feltétlenül 8 órában dolgozni, mi pedig az ügyintéző napirendjének, életvitelének megfelelő időpontban tudunk munkát adni. Nem kell időt és pénzt áldoznia a munkába járásra. Saját, kényelmes környezetünkben végezhetjük a munkát.

Ha egy új ügyintéző kerül a csapatba, először mindig egy alaptréninget kell elvégeznie. Ha ezt sikeresen teljesítette, akkor először 4 órás műszakban foglalkoztatjuk, majd ahogy bizonyított, lehet bővíteni a műszakot. Amint valaki senior ügyintézővé válik, egyre többféle kampányban vehet részt, amiért természetesen magasabb bér is jár. De például supervisoraink is a már régóta velünk dolgozó, tapasztalt ügyintézőink közül kerülnek ki. És ehhez természetesen nem szükséges még Budapestre sem költözniük!

 

Te, mint a nemzetközi HR csapat tapasztalt tagja, a toborzásban is aktívan részt veszel. Ezáltal legelőször te „találkozol” a világ minden tájáról jelentkező jövendőbeli CloudAgentekkel. Kérlek, oszd meg velünk egy emlékezetes élményedet velük kapcsolatban!

Sajnos a munkánk sajátossága, hogy nincs lehetőségünk személyesen találkozni az ügyintézőinkkel. De amikor külföldre utazom, mindig eszembe jut, hogy arrafelé vajon él-e valamelyik operátorunk. Nemrég Szlovéniába utaztam egy ismerősöm esküvőjére. A hosszú út során szóba elegyedtem a mellettem ülő úriemberrel. Kiderült, hogy a cég, ahol dolgozik, szintén call center területen tevékenykedik, ő pedig szlovén nyelven „ügyintézőskdödik”. Mivel épp szlovén nyelven is kerestünk ügyintézőket, természetesen azonnal bekapcsolt a „recruiter” üzemmód, és igyekeztem meggyőzni arról, hogy milyen jól járna, ha velünk dolgozna.

Az úriember felnevetett és miután bemutatkozott, kiderült, hogy egy régóta CloudAgent-ként dolgozó, szlovén ügyintézőnk ült mellettem, akivel már számtalanszor váltottunk levelet, beszéltünk Skype-on, vett részt tréningeken, de személyesen természetesen soha sem találkoztunk. Nagyon megörültünk egymásnak és átbeszélgettük az út hátralevő részét. Ekkor mesélt arról, hogy a munkája során még egy másik szlovén CloudAgents-es hölggyel is megismerkedett, akivel azóta már többször személyesen is találkoztak egy-egy kávéra… úgy tűnik virtualitás ide vagy oda, a CloudAgentek között akár még romantikus szálak is szövődhetnek!

 


Kézsmárki Borbála a Comforce-nál dolgozik, mint HR partner. Karrierje kommunikációs területen indult, reklámügynökségnél, majd vállalati oldalon szerzett marketing- és PR-tapasztalatot. Ezt követően mint HR Business Partner, főként a retail szektorban gyarapította tudását. Dolgozott a MOL-nál, illetve az AmRest éttermi brandeket (Starbucks/KFC/Pizza Hut) üzemeltető cégnél. Profilját színesíti, hogy három országban – Indonéziában, Olaszországban és Belgiumban is élt, így könnyedén tud a különböző kultúrákkal hatékonyan kommunikálni.

Visszajelzések

Sosem gondolkoztam azon, hogy telemarketing kampányt indítsak cégünk számára. A Comforce-szal való találkozás mégis meggyőzött arról, hogy a telemarketing egy nagyon eredményes út az ügyféligények felméréséhez. Első találkozásom során magas színvonalú szakmai felkészültséget...

Soltész Erika, ügyvezető igazgató