Tender és együttműködés call center szolgáltatókkal

Tender és együttműködés call center szolgáltatókkal

2013.05.30 (DIMSZ) Tendereztetési ajánlót készített a DIMSZ Contact Center tagozata, melyben kitérnek az inbound és az outbound szolgáltatások versenyeztetésére is.

Az elmúlt években megfigyelhető tendencia, hogy az ügyfélszolgálatok szerepe felértékelődött a nagyvállalatoknál, és a call centerek irányítása a marketing területhez került. A Direkt és interaktív Marketing Szövetség Contact Center tagozata a hazai marketingkommunikációs szakemberek munkáját szeretné támogatni tendereztetési ajánlójával, hogy ne csak a szolgáltatói szektor, de a megrendelői oldal is segítse a piac tisztítását és azoknak a cégeknek a működését, akik a szakma önszabályozását előre mozdítják.
A tendereztetés során, valamint a nyertes cég kiválasztásánál két területre külön érdemes fókuszálni, ezek pedig az adatbázis beszerzésének forrásai és az árstruktúra kialakítása. A megfelelő, opt-in adatbázisok használatával a kampányköltségek csökkenése mellett a kéretlen hívások is kiszűrhetők, így a telefonos csatorna hatékonyabb lesz és nem sérül a márka.

A kizárólag sikerdíj alapú megbízás gyakorlatilag a megbízó üzleti kockázatainak átruházása, mely veszélyezteti a szolgáltató vállalkozást, annak ellenére, hogy feladatát elvégezte és költségei túlnyomó részt állandók. A kockázat pedig abból adódik, hogy a szolgáltató árbevétele olyan tényezőktől is függ, amire nincs ráhatása, pl. a termék vagy szolgáltatás piacképessége.

Az ajánló a szövetség honlapjáról tölthető le:
http://www.dimsz.hu/index.php?action=tagozat&list=cikk&id=1

A Contact Center tagozat a közeljövőben két kutatással is kijön majd, melyek a hazai call center piacot mérik fel és ügyfélszolgálatokat tesztelnek.

Visszajelzések

Oktatási szolgáltatást nyújtó direkt marketinggel értékesítő cég vagyunk és fő célunk, hogy folyamatosan növeljük az új hallgatók állományát. Az egyik legfontosabb csatornánk a telemarketing, amelyet már évek óta használunk. A Comforce Kft-vel két hónapja kezdtünk együttműködni. Együttműködésünk elején volt némi fenntartásunk és nem kevés kételyünk: vajon az operátorok, akikkel mi személyesen nem találkozunk, valóban megértették a nem is oly egyszerű termékportfóliónkat; vajon tudnak majd az ügyfelek kérdéseire válaszolni és ami a legfontosabb cégünknek új hallgatókat hozni?... Mára bebizonyosodott: igen, tudnak! Kimagasló hatékonysággal rekorderedményeket érünk el együtt. Mindemellett rendkívül precíz, naprakész riportrendszerüknek köszönhetően mindig pontosan tudom, hogy hol áll a kampány költsége ill. az hogyan aránylik a megrendelő állományhoz. Számunkra az is nagyon fontos, hogy a hívások visszaellenőrizhetőek legyenek. A Comforce naprakészen rendelkezésünkre bocsátja a lebonyolított hívások felvételeit. Mindez ill. a Comforce munkatársai rugalmassága egy kölcsönösen gyümölcsöző üzleti kapcsolat alapjait képezik.

Bonafert Helga, marketing vezető