A kiszervezés új hulláma

A kiszervezés új hulláma

Bár a hazai kiszervezések aránya messze elmarad az európai átlagtól, a nyugati trendek, ha lassabban is, de nálunk is megjelennek. Míg a nagyvállalatok korábban outsourcinggal szinte csak az IT megoldások területén számoltak (szerver hosting, biztonságtechnika), ma már a bérszámfejtés, a cafetéria és a munkaügyi feladatok esetében is egyre gyakrabban élnek ezzel a megoldással. Az outsourcing újabb hulláma a hazai vállalatok körében az üzleti szolgáltatások kiszervezésében várható, amelyek közül kiemelt szerep jut majd a contact center kiszervezéseknek – mondja Suhajda Attila, a Magyar Outsourcing Szövetség elnöke.

Eleinte a kiszervezések fő mozgatója egyértelműen a költségcsökkentés volt, ezért sem meglepő, hogy elterjedésük épp a legköltségesebb területen, az IT szektorban jelent meg először. Mára a helyzet átalakult és a kiszervezések az összetettebb folyamatokban is – mint például a HR vagy egyéb back office tevékenységek – megjelentek. „A kiszervezések oka most is főként a költségcsökkentés, ami azonban változni látszik, hogy az igény immár a rugalmassággal és az innovációs előnyök kihasználásával is kiegészül” – mondja Suhajda Attila, a Magyar Outsourcing Szövetség elnöke.

A házon belüli contact center persze számos esetben jó megoldás, hiszen ha minimális a kiszervezendő operátorok száma, optimális a működés, esetleg egyáltalán nincs szükség rugalmasságra, akkor egyértelműen nem éri meg kiszervezéssel foglalkozni. Ugyanakkor egy átlagos contact center esetében érdemes átgondolni a kiszervezéssel járó előnyöket. „Példaként egy jól működő ügyfélszolgálat 30 operátorának folyamatos alkalmazása esetén is csak a rugalmatlanságból adódóan 18 ezer óra plusz költség keletkezhet évente, ami 27 – 35 millió Ft felesleges kiadás. Érdemes tehát számolni és szakember bevonásával megvizsgálni a lehetőségeket” – teszi hozzá Papp László Dávid.
Ugyanakkor az új megoldásoktól való idegenkedés még mindig jelentős lemaradást okoz a vállalatoknál. Hazánk vezető felhő alapú contact center szolgáltatója szerint a contact center kiszervezések egyik legfőbb gátja a kontroll elvesztésétől való félelem. Ugyanakkor sok cégvezető attól is tart, hogy a várt költségcsökkentés nem valósul meg, vagy úgy gondolja, bizalmas adataihoz könnyebben hozzáférhetnek illetéktelenek.

„Nehéz a berögzült félelmeket leküzdeni. Pedig a kihelyezett üzemeltetésnek köszönhetően bizonyítottan nő a kiszolgálás színvonala, a kontrollt a vezető saját irodájából gyakorolhatja, kordában tartható és tervezhetővé válik a szolgáltatás üzemeltetési költsége, a biztonság pedig a csúcstechnológiának köszönhetően ma már sokkal átfogóbb, mint eddig volt” – mondja Papp László Dávid, a Comforce Zrt. vezérigazgatója.

Ha egy megoldásnál a költségcsökkentés a legfőbb szempont, fontos tudni mihez képest számolandó a megtakarítás. Sok esetben a cégvezetők nincsenek tisztában az egyes részterületek üzemeltetési és járulékos költségeivel és csak a cég egészére vagy az üzletágakra vonatkozó pénzügyi adatokat ismerik. Az adminisztratív költségek összegzetten képződnek, és sokszor nincs kapacitás arra, hogy azokat az üzleti tevékenységekre precízen leosszák. Ezért gyakran előfordul, hogy a „költségcsökkentés” címen végzett átszervezés valójában költség átcsoportosítást jelent a valós kiadáscsökkentés helyett.

Forrás: Tőzsdefórum
2011. november 15. 

Visszajelzések

Ha az a feladatom, hogy a Comforce-ról mondjak pár szót, nehéz helyzetben vagyok, hiszen csak pozitívum jut eszembe. Több projektet vittünk már sikerre és tervezünk sikerre vinni a jövőben is. Azért választjuk őket kampányról kampányra, mert...

Vezér Dávid, marketing vezető