Innovatív call centeré az első Jeremie-tőkejuttatás

Innovatív call centeré az első Jeremie-tőkejuttatás

Két innovatív hazai vállalkozás, a COMFORCE és egy a következő hetekben nevesítendő társaság lesz az első, amely a részben uniós forrásból finanszírozott Jeremie Kockázati Tőkeprogram keretében jelentősebb, összesen 570 millió forintnyi fejlesztési tőkejuttatást kaphat - jelentette be a Primus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.

A Jeremie program keretében létrejött kockázati tőkealapok közül elsőként a Primus kapott felügyeleti engedélyt a PSZÁF-tól, így nem meglepő, hogy a 6,2 milliárd forint jegyzett tőkével rendelkező Primus III. Kockázati Tőkealap már ki is választotta az első portfóliócégeit. Az alap befektetéseit a tervek szerint a következő bő három év folyamán valósítanák meg.

A tervek szerint több ütemben zajlana a tőkejuttatás, az első részleteket már júniusban lehívhatják az érintett cégek. Mindkét társaságban közös, hogy saját fejlesztésű technológiával rendelkeznek és fejlődésük egyik kulcsa az internetes technológia által lehetővé tett tartalom- és folyamatszervezés lehetősége - mondta Bruckner Zoltán, a Primus Capital ügyvezető partnere.

A távmunkára építő, jelenleg telemarketing-, ügyfélszolgálat- és egyéb callcenter-szolgáltatásokat nyújtó COMFORCE 170 millió forintos tőkebefektetésben részesül, amelyet elsősorban ügyfélkörének bővítésére, szervezet- és technológiafejlesztésre, valamint a külföldi piacra lépés megvalósítására használnak fel. Első lépésként 70 millió forintot hívhatnak le, amit főként a külföldi terjeszkedés előkészítésére fognak felhasználni.

A cég 400 telefonos operátort alkalmaz távmunkában országszerte, az úgynevezett felhőmodell keretében. Ez lehetővé teszi, hogy a cég szolgáltatói rugalmasságát magas szinten tartva akár a legnagyobb hagyományos call centerek volumenét kezelje a távmunkások révén. A munkaszervezés megújítása és a legújabb technológiák, szoftverek alkalmazásával pontos és nyomon követhető elszámolás készíthető és valós idejű riportok készítésére is alkalmas a dolgozók teljesítményéről mind a megrendelő, mind a munkaadó számára. Ezzel kiküszöbölhető a munkáltatók távmunkával kapcsolatos hagyományos ellenérve az ellenőrizhetetlen munkavégzésről. A pontos elszámolás motiválja az embereket, hiszen a tényleges teljesítmény függvénye a bérkifizetés. A megoldás ráadásul akár elzárt települések szakembereit is munkához juttathatja - mondta Papp László Dávid, a COMFORCE ügyvezető igazgatója.

Mindezeknek köszönhetően két év alatt az amúgy is gyorsan növekedő hazai telemarketing-piacon mára az egyik legismertebb, legdinamikusabban növekvő szolgáltatóvá nőtte ki magát a társaság, 2010 áprilisáig 180 milliós bevételt realizálva. A cég közel hatvan ügyfele bankok, biztosítók, távközlési vállalatok és kiadók köréből kerül ki - mint például az Axel Springer Budapest Kiadói Kft., az Allianz magyarországi csoportja, az Aegon Magyarország vagy a Magyar Állami Operaház.

A Primus a másik, összesen 400 millió forintos befektetése a maga területén vezető, magyar fejlesztésű technológia köré épülő, az élettudományok terén működő exportorientált vállalkozáshoz érkezik majd. A társaság a fellendülés pillanatában lévő piacra fejleszt kulcsfontosságú terméket, az egyedi termékelőnyök pedig olyan mértékű és gyors megtérülést prognosztizálnak, ami reális alapot ad a társaság gyors növekedésének.

A Primus elsősorban olyan hazai korai szakaszú kis- és középvállalkozásokba fektet, melyek innovatív technológiával, kiemelkedően versenyképes szolgáltatással vagy újszerű üzleti modellel rendelkeznek és 3-5 év alatt jelentős árbevétel- és értéknövekedést terveznek elérni. Az alapkezelő eddig is szívesen fektetett informatikai technológia- vagy szoftverfejlesztő cégekbe. Az Intellio például marketing- és biztonságtechnikai célokra is használható arcfelismerő szoftverével keltett nemzetközi figyelmet.

Forrás: Napi Gazdaság - 2010.06.11

Visszajelzések

Sosem gondolkoztam azon, hogy telemarketing kampányt indítsak cégünk számára. A Comforce-szal való találkozás mégis meggyőzött arról, hogy a telemarketing egy nagyon eredményes út az ügyféligények felméréséhez. Első találkozásom során magas színvonalú szakmai felkészültséget...

Soltész Erika, ügyvezető igazgató